»

Monday, December 17, 2012

Mukadimah..


السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Kepadanya aku bersyukur atas nikmat nafas yang masih diberi pada tanggal 17 Dec 2012 ini. Alhamdulillah. My first entry untuk blog yang baru make up-make up sket nih..haha.. dah tak larat sebenarnya dok touch up blog ni dari semalam.. I'm a person who's addicted to editing, yang suka tengok kekemasan, struktur yang teratur semua bagai jadi bila sekali nak tukar template or anything it will take most of my time.. Tak tahulah macamana nak control.. Once I sit in front of my lappy and buka photoshop, tak sah kalau tak 2 jam lebih..kan dah rugi tu, bole study taw nak exam ni..huhuhu..

bukan ker Allah dah tekankan dalam surah Al-Asr,

“Demi MASA. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh.
Yang berpesan-pesan dengan KEBENARAN. Yang berpesan-pesan dengan KESABARAN”.
walaupun surah ni pendek tapi tafsirannya boleh jadi panjang kerana nak menerangkan betapa pentingnya masa kepada umat. kena pulak untuk zaman sekarang ni.. kita umat akhir zaman ni lagila, rasa masa tu kejap sangat kan? untunglah orang yang rasa masanya dapat dimanfaatkan sepenuhnya. Alhamdulillah.. Muhasabah diri kejap fajr' ni.. in shaa Allah, ada lagi masa untuk kita lakukan perubahan..
Akhir kata, renungkan kata-kata ni..
Orang yangmemanfaatkan masa ialah orang yang busy.
Kenapa? kerana masa tu tak cukup untuk dia buat semua kerja.. it means, dia guna sepenuhnya la masa yang ada tu.. tapi ingat, busy tu untuk apa? Untuk kerja yang berfaedah dan baikla.. kalau untuk main game, tengok video, mendownload memang takde kejadahnye lah yer.. Wassalam

 

No comments:

Post a Comment