»

Tuesday, December 18, 2012

Sketches...First experience

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

And so today I did a few sketches, it first started with me doing some doodles for my banner.. I want to change it to something new & pretty, something suits with my blog title.. As you know, ScrapbookDanKopi..

Nak dijadikan cerita, mula-mula tu sketch la gambar kopi..lepas tu, scrapbook (kinda..).. tapi kemudian, jeng...jeng..jeng.. I started sketching some faces.. gambar perempuan bertudung mata bulat besar-besar tu.. and slowly, it change to muka kawan-kawan yang ada dekat sekeliling.. and then, sorang-sorang minta Fara sketch muka diorang.. It was pretty hilarious, but fun.. haha..

You never know when things slowly starts to change than what you've already planned beforehand.. and seriously, I never thought I was skillful neither do I believe I have any special talent.. I don't call those sketches I've done as gifted but rather some new 'game' that I found quite fun..

and this is going to be a new footstep to my other part..becoming a sketcher maybe..haha..lame~.. but I'm still going to put some extra effort in improving my sketches or doodles or whatever you call them lols.. and use it in a good way for a good deed..  you know that everything is being count and written all over your 'account book' right? and your yearly 'Account books' are going to be shown right in front of you later (masa nak dihisab la).. jadi dengan itu, tak kirala bakat ke, kebolehan ke yang baru kita dapat ni semoga kita guna untuk kebaikan kita dan orang lain.. ingat~~ pahala masuk tau dak!!

Tak nak la buat untuk hiburan semata-mata.. Semoga Allah redha dan berkati apa yang aku nak buat ni.. That's all I can pray and hope for.. I'm just another Muslim who wants to be a good Mu'min..

That's all for now folks.. I'm gonna update with the sketches soon..hehe..tapi tak boleh nak letak semua ler..hehe sebab ada yang dah bagi pada kawan..ada yang segan~~ hehe

 Asssalamua'laikum


Ya Allah first time kaler artwork sendiri..noob kot~ haha kena blajaq illustrator cepat2 nih..hehe
Yang 'love biru' tu budak sebelah kanan ni tambah..hihi my classmate, Azrin

No comments:

Post a Comment